16 feb 2011

Arme, arme nagels

Ik ben echt verslaafd aan nagellak, nailart (hoewel ik het niet echt kan) en dat soort dingetjes. Alleen hebben mijn nagels dat niet zo graag :[. Het zijn nu precies stompjes omdat ik ze heb kortgeknipt (omdat ze splijten). Mijn nagels bladeren af, en zijn heel breekbaar. Waarschijnlijk omdat ik te veel mijn nagels lak, of ze beter moet verzorgen. Dus ben ik op internet op zoek geweest naar wat tips:
  1. Voordat je je nagels gaat vijlen, week ze dan eerst een paar minuten in een warm badje om te voorkomen dat ze gaan splijten.
  2. Als je je nagel gaat polijsten of vijlen, doe je dit beter niet vlak na het douchen, want dan is de huid rondom de nagels kwetsbaarder.
  3. Melk drinken, of tenminste de stof die daarin zit, is goed om je nagels te verstevigen.
  4. Gebruik altijd basecoat. Dit voorkomt dat de nagels gaan verkleuren, of erg worden beschadigd door de nagellak.
  5. Zorg zeker voor een nagellakremover zonder aceton, want dat droogt je nagels uit. Het is beter een iets duurdere remover te kopen, die niet zo schadelijk is voor je nagels.
  6. Een receptje voor sterke nagels: maak eens een badje met warm water en een eetlepel vers geperst citroensap. Laat je vingertoppen er tien minuten in rusten
  7. Vergeelde nagels krijg je weer wit door ze in te smeren met citroensap.
  8. Als je je nagels knipt kunnen ze gaan splijten, knip je nagels nooit, maar vijl ze. Als je vijlt, vijl dan in één richting en niet heen en weer (dit is veel beter voor je nagels)
  9. Als je nagels gaan afpellen (laagjes afbrokkelen enzo) dan is het beter om meteen ze wat korter te vijlen en verzorgende/versterkende nagellak op te doen.
  10. Nagelriemolie, verzorgende olie, handcrème, fixing coats, alles helpt! Laat je nagels eens een weekje met rust, lak ze niet, en verwen ze met een paar van deze producten.

2 opmerkingen:

  1. Wat stom dat je nagels splijten :s maar wel handige tips! x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wanneer komt nog eens een post ?
    Jou post's zijn altijd zo leuk ;)

    BeantwoordenVerwijderen